Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna Forum Mikromodelarzy

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Profilowane szyby

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Pomysły, patenty, wynalazki - Ideas, patents, inventions.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slaveman
Aktywny



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:24, 01 Kwi 2009    Temat postu: Profilowane szyby

jak wykonać wypukłe szyby tak jak pod dziobem w tym bellu [link widoczny dla zalogowanych]

oczywiście w skali 1:100 czyly owa szyba miała by wymiary 10mm na 10mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekzIna
Aktywny



Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Czw 20:29, 02 Kwi 2009    Temat postu:

wystrugaj kopyta, albo ulep i wyciśnij (oczywiście na ciepło z folii jakiej pełno z opakowań np. bateryjek, pen-drivów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slaveman
Aktywny



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:36, 02 Kwi 2009    Temat postu:

pytam dlatego że widziałem gdzieś w internecie taki szablon właśnie do tego helikoptera że ta szybka była rozcięta jakby na obrane pomarańczo i kazali to wyciąć i pozlepiać, ale biorąc na logikę zostały by wtedy ostre krawędzie nie mówiąc o kreskach po lepieniu.

Dlatego tez pytałem o inne metody bo nie ukrywam ze chciałbym kiedyś zmierzyć się z tym helikopterem gdyż ma to coś co sprawia że mógłbym go oglądać non stop


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekkarolczak
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź

PostWysłany: Pią 6:57, 03 Kwi 2009    Temat postu:

To powszechnie stosowana technika - tłoczenie na ciepło. Ważne aby materiał już kiedyś był formowany termicznie - większość opakowań taka jest. Potem temperatura - wrzątek nie wystarczy, musi być wyższa. Więc albo opalarka, albo kuchenka. Trzeba uważać. No i kopyto - musi być możliwie gładkie i twarde, odporne na temperaturę. No i sprawa czwarta to rozdzielacz - trzeba kopytko lekko natłuścić żeby się nie kleiło do materiału. Tak wygląda opis ale i tak bez 10 prób nie uda Ci się tego dobrze zrobić. po prostu musisz próbować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slaveman
Aktywny



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:08, 03 Kwi 2009    Temat postu:

a czy do tak małych szybek wykonanych z foli 0.5mm nie można by zrobić tak że strugam i szlifuje kopyto z drewna ładnie natłuszczam je a potem kładę na nie prosty kawał tej foli i suszarką warsztatową do prostowania zderzaków dmucham tak długo aż się plastik nie połozy na kopycie. Bo ta metoda była by mi najprostsza problem był by tylko z kopytem ale myślę że bez jakiś specjalistycznych obrabiarek kopyto na szybke o szerokość 3cm i wysokości 2cm wystrugam ręcznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekkarolczak
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź

PostWysłany: Pią 12:33, 03 Kwi 2009    Temat postu:

powinno się udać - musisz i tak spróbować żeby się przekonać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slaveman
Aktywny



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 13:27, 03 Kwi 2009    Temat postu:

najlepsze jest w tym że ta suszarka doprowadza zderzaki grube na 3 mm do ciastowatości wiec z folią sobie poradzi tylko to nieszczęsne kopyto raz że trudno z robić a dwa że drewniane może robić mikro pory na formowanej foli i w efekcie mogą wyjść szybki w macie.

Myślałem jeszcze nad wykonaniem kopyta z masy solnej po ona po wypieczeniu jest twarda jak kamień w miarę odporna na temperaturę a co najważniejsze bajecznie łatwo się formuje i przed pieczeniem można wygładzić pędzlem zamoczonym w oleju dzięki czemu będzie szklisto-głatka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekkarolczak
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź

PostWysłany: Pią 13:31, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Rób z czego uważasz - po prostu na koniec je wypoleruj... Szklistej gładkości masie solnej olej nie nada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2880
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pią 14:09, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Witam!
slaveman: czy nie lepiej byłoby zrobić szkielet kopyta z kartonu lub tektury, zapełnić modeliną lub poxiliną, oszlifować i na tym wytłaczać szybki?

Może te linki Ci się przydadzą:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj masz bardzo ładnie wyjaśnione co i jak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Pią 14:10, 03 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slaveman
Aktywny



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:07, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Dzięki za ciekawe informacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dino61
Nasz Człowiek



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 23:16, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Slaveman słuchaj się Jacka, on wie co mówi Exclamation Exclamation Exclamation .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Pomysły, patenty, wynalazki - Ideas, patents, inventions. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin