Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna Forum Mikromodelarzy

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kawanishi N1K2-J Shiden-George - Hasegawa 1:72
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Wojskowe - Military
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
talex0
Hobbysta



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 948
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 11:13, 21 Lut 2008    Temat postu:

Dzięki Piotrze. Tak trzymać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mario
Pomocnik



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:43, 22 Lut 2008    Temat postu:

PIOTRZE.

Rozwiń tę ostatnią myśl bardziej, bo znów będzie, że nie zrozumiałem o co Moderatorowi chodzi.

talex0

Nie mam jednego sprawdzonego sposobu,na przenoszenie takich dużych kawałków kalek i nieraz mi się coś z kalki podwinie i muszę ją prostować. Przy dużej ilości SETA , gdy kalka niemal pływa na jego powierzchni jest jeszcze trochę czasu na jej przemieszczanie i prostowanie , choć niekiedy zdarza mi się, że nie mam wyjscia i ją po prostu zdejmuję , prostuję w wodzie lub na bibule i ponownie nakładam, ale też nie zawsze z powodzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mario
Pomocnik



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:49, 22 Lut 2008    Temat postu:

A tu pełny kurs nakładania kalek. Z użyciem SET - a i SOL - a

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety bez ilustracji. Ale sprawdzony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Pią 8:56, 22 Lut 2008    Temat postu:

Chyba przewodu hamulcowe są, zdjecia mało wyraźne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
łsobota
Moderator
Moderator



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice Dziedzice

PostWysłany: Pią 15:31, 22 Lut 2008    Temat postu:

talex0 napisał:
Co do drugiego pytania, to dokładnie nie wiem. N1K1 był konstrukcją całkowicie metalową, ale na pewno ster kierunku w N1K2 miał pokrycie płócienne. Co do reszty nie jestem pewien. Postaram się znależć. A może Łukasz nam odpowie wcześniej?

Niestety wszystkie publikacje o Kyofu i Shiden'ie mam po japońsku (chyba najwyższy czas zacząć się uczyć krzaczków Twisted Evil) ale przeglądając je trafiłem na takie oto zdjęcia wskazujące na płótno:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wprawdzie na zdjęciach jest N1K1 a nie N1K2-J, ale Kyofu i Shiden to prawie jedno, więc chyba można założyć, że powierzchnie sterowe Shiden'ów były kryte płótnem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
erkamo
Obserwator



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:29, 24 Lut 2008    Temat postu:

Wtrace swoje "trzy grosze".
Przy tej klasie wykonawstwa modelu, bledem bylo wykorzystanie fabrycznych kalkomani. Na gornych powierzchniach platow dostrzegam wyraznie, ze bialy oblamowka Hinomaru jest nierownej szerokosci, na calym obwodzie.
Ten, niby drobny element, rzucil mi sie w oczy i mysle, ze dobrze byloby je z czasem wymienic. Po prostu szkoda, aby tak ladnie wykonany model mial taki feler.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
talex0
Hobbysta



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 948
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pon 14:37, 25 Lut 2008    Temat postu:

Witajcie Smile
Przepraszam, że przez tak długi czas nie odpowiadałem na zamieszczone posty, ale wymówka ciągle ta sama. Brak czasu Exclamation
Weekendy staram się, wraz rodzinką, spędzać jak najbardziej aktywnie. Ten, korzystając z kończącego się sezonu, przeznaczyliśmy na narciarski wypad. Było super Exclamation
Ale do rzeczy Very Happy
Piotrze - instalacja hamulcowa oczywiście jest. W Shidenie wykonana ona była w całości z metalowych rurek. W części, gdzie pracuje amortyzator, powyginana była w "esy floresy" w celu skompensowania jego ugięcia w czsie lądowania i postoju oraz wydłużenia w locie.
[link widoczny dla zalogowanych]

Mario - dzięki za informacje i linki. Przydatne.

Łukasz - pokazane zdjęcia chyba wyjaśniają problem odnośnie usterzenia N1K2, tym bardziej, że przerabiając N1K1 oprócz przeróbek podwozia, które sprawiało mnóstwo kłopotów eksploatacyjnych (długie, delikatne oraz ze skomplikowanym i ciężkim mechanizmem jego skracania przy chowaniu w skrzydło), podjęto prace, które miały "odchudzić" płatowiec. Logicznym więc jest zastąpienie całkowicie metalowych sterów na drewniano-płócienne, zwłaszcza w obliczu kryzysu materiałowego.
Zdjęcia nasuwają jednak kolejne pytanie. Jak to było w przypadku N1K1 Question Wiele opisów mówi o całkowicie metalowej konstrukcji samolotu, między innymi taka informacja jest zamieszczona w chyba jedynej wydanej po polsku monografii George-a "Kawanishi N1K Shiden w boju" p.Koseskiego. Może samolot na zdjęciach to prototyp Question Egzemplarz ten wygląda jednak na użytkowany w jednostce bojowej. Prototypy miały kolor pomarańczowy, albo w tym kolorze przynajmniej spód (jeśli się nie mylę). Co o tym myślisz Question

erkamo - masz całkowicie rację. Ostatnio natknąłem się przez przypadek na model tego samego egzemplarza w japońskim piśmie modelarskim. Co ciekawe na górnej powierzchni płata hinomaru nie miało białej obwódki. Myślę, że wykorzystam ten fakt i po prostu zamaluję białe pole. W ten sposób schowam zarówno niecentryczność pól jak i przeżroczyste obrzeże kalki widoczne na zdjęciach. Dzięki za zwrócenie uwagi Laughing

Tymczasem dłubię przy Ki-32 i wkrótce coś pokażę.
Pozdrawiam.
Tomek Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Pon 20:29, 03 Mar 2008    Temat postu:

Jak bys potrzebował to mam taką mała monografie i zdjęcia, jest tam nawet wersja z podwójnym kołpakiem i na pływakach, a nawet wersja z dodatkowym silnikiem rakietowym! Shocked

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR dnia Wto 21:55, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Wojskowe - Military Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin