Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna Forum Mikromodelarzy

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

m.v. "Andes" 1:400
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Statki - Boats
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
talex0
Entuzjasta



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 1074
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 7:40, 13 Lip 2014    Temat postu:

Krzychu - dołączam się do życzeń szanownych kolegów - co najmniej sto lat w pełni zdrowia i sprawności, aby ręka nie drgnęła przy projektowaniu i klejeniu.
tender - świetny pomysł. Przyłączam się do imprezy

Pozdrawiam.
Tomek Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jozek
Przyjaciel Forum



Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 9:41, 13 Lip 2014    Temat postu:

Witam
Ech.. znów przyspałem , jak zwykle , ale i ode mie Piwo ..i moc projektów Smile.. Smile i co by zdrówko dopisało, bo reszta przyjdzie sama
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Wto 1:25, 15 Lip 2014    Temat postu:

Witam!
Bardzo serdecznie dziękuję za życzenia. Tak, cztery dychy na karku to już nie przelewki. Wink Panie i panowie, trzeba się zgadać na ShouBoxie i poimprezować. Piwo
Zacząłem malować okładkę i w przerwie gdy schła farba zacząłem robic opis Andesa. Znalazłem trochę danych na jego temat, ale mam kilka pytań szczególnie do Kolegów na co dzień mających styczność z okrętownictwem.
Najpierw przedstawię opis:

m.v. “Andes”

Kontenerowiec m.v. Andes został zbudowany w 1983r. w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan (budowa nr 255). Wodowanie odbyło się 16. listopada tegoż roku , a wcielenie do służby w kwietniu 1984r. Zarejestrowano go jako własność Furness Withy (Shipping) Ltd., pływał pod flagą armatora Pacific Steam Navigation Service będącego częścią grupy FW(S), zaś jego portem macierzystym był Hong Kong.
Najczęściej odbywał rejsy z portów Europy do portów na zachodnim wybrzeżu Ameryki Południowej.
W marcu 1994r. w raz ze zmianą nazwy na CGM Magellan zmienił się również właściciel, spółka Hamburg-Süd , która kupiła Pacific Steam Navigation Service wraz z resztą grupy Furness Withy (Shipping) Ltd., gdzie został wyczarterowany przez Compagnie Générale Maritime. Po pewnym czasie zmienił również swoje barwy z klasycznej czerni kadłuba na czerwień.
W 1997 nastąpiła kolejna zmiana nazwy na Cap Blanco i właściciela, którym został DOT Shipping należący do grupy Ofer Ships Holding (Izrael). W tym czasie pływał pod banderą Malty.
Rok 2000 nie należał do najszczęśliwszych w historii służby tego statku. Został bowiem zatrzymany w Rotterdamie.
23 lutego 2009 roku przybywa do swojego ostatniego portu Alang (Indie) gdzie zostaje pocięty na złom w tamtejszej stoczni za 275$ za tonę złomu.
Mógł przewieść maksymalnie 2145 sztuk standardowych 20 stopowych kontenerów klasy TEU
Andes był jednym ze statków założycielskich partnerstwa EUROSAL, w wyniku czego EUROSAL pozbył się ok. dwudziestu innych statków używając do przewozu tylko siedmiu kontenerowców.

Podstawowe dane:

Nazwa: Andes
IMO: 8220345
Kod wywoławczy: GDLH
Właściciel: Furness Withy (Shipping) Ltd.
Armator: Pacific Steam Navigation Service
Port rejestracji: Hong Kong
Stocznia: Hyundai Heavy Industries w Ulsan (budowa nr 255), Korea Północna
Zwodowany: 16 listopada 1983
Wcielenie do służby: kwiecień 1984
Wycofane z eksploatacji: 23. lutego 2009
Utracony: złomowany
Typ: kontenerowiec
Pojemność: 2145 TEU
Wyporność: 32150 ton DWT: 37042
Długość całkowita: 202,5 m
Długość na linii wodnej: 190.8 m
Szerokość: 32,2 m
Zanurzenie: 12,02 m
Napęd: 1 silnik wysokoprężny (diesel) MAN-B&W/Hyundai 5 cylindrów (5L90GBE) o mocy 19.390 HP
Prędkość: 18,5 węzła
Liczba pasażerów: ?
Załoga: ?
Śruby: 1 (+ 1 zapasowa na rufowym pokładzie)
Kominy: 1

Opracowano na podstawie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (strona 9.)

I tutaj zaczynają się pytania:

IMO - czy można tłumaczyć ten skrót jako Numer Identyfikacyjny Statku?
Takie określenie pasowałoby na podstawie tego co jest napisane na Wikipedii:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak na mój rozum szczura lądowego jest chyba morski odpowiednik rejestracji samochodowej?

zatrzymanie w Rotterdamie - wyczytałem tę informację w ostatnim linku (dokument pdf. str. 9). jednakże nie podano za co go zatrzymano. Czy wiecie może coś na ten temat lub domyślacie się jaka mogła być przyczyna? Niewypłacalność armatora, przemyt?

EUROSAL - znalazłem to w jednym z komentarzy na Shipnostalgia:
[link widoczny dla zalogowanych]
I powiem szczerze, nie za bardzo rozumiem o co chodziło z tym EUROSALem? Kupili Andesa i wywalili 20 statków by zostawić siedem? Co to było/jest ten cały EUROSAL bo Wujek Google raczej niechętnie wyjaśnia (chyba, ze ja do du... szukałem)

Liczba pasażerów - ten punkt jest raczej opcjonalny bo w sumie to był statek handlowy, więc jeśli nie uda mi się znaleźć odpowiednich danych to go wywalę, ale może ktoś coś wie na ten temat?

Załoga - i tutaj zaczyna się najciekawsze gdyż nic nie znalazłem na ten temat (chyba, że coś przeoczyłem...). Pytanie: jak liczna załoga może być waszym zdaniem na statku tego typu i takiej wielkości? Tak "pi razy drzwi" bo jeśli nie uda mi się znaleźć danych na temat załogi Andesa to podam liczbę przybliżoną.

I to chyba byłoby na tyle pytań. Oczywiście jeśli macie jakieś uwagi co do opisu to bardzo proszę bo mogłem coś przeinaczyć.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2232
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Wto 6:25, 15 Lip 2014    Temat postu:

Owszem, uwagi będą tylko muszę je usystematyzować i napisać, a Twój post jest jeszcze ciepły w chwili kiedy na niego wlazłem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tender dnia Wto 7:41, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2232
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Wto 10:52, 15 Lip 2014    Temat postu:

No to jadziem z koksem; żeby było łatwiej to zaczniemy od końca czyli od wyjaśnień.
IMO - jest to skrót od International Maritime Organization (Międzynarodowa Organizacja Morska) a ten numer jest to numer identyfikacyjny IMO, tak w przybliżeniu na "lądowe" to rzeczywiście prawie jak numer rejestracyjny tyle,że światowy, którego używanie zostało wprowadzone w 1987r (nasz Admin miał wtedy 13 lat ) . Numer IMO jest przyznawany jednorazowo dla statku i jest niepowtarzalny. Z jego posiadania są zwolnione m.in. statki o pojemności poniżej 100 GT (wyjaśnienie co to jest będzie poniżej), jednostki bez napędu, statki rybackie, wodoloty, okręty wojenne, itd. - zainteresowanych detalami odsyłam do wujka Gugla.

Co do zatrzymania w Rotterdamie nie potrafię odpowiedzieć ale najczęściej zdarza się to na wniosek banku wskutek długów właściciela.

EUROSAL - to po prostu konsorcjum armatorów. Nie zagłębiałem się w detale, ale wg wiedzy ogólnej, pewnie iluś tam armatorów miało cuzamen do kupy 20 statków w stanie jeszcze dobrym, które mogły być np. klasycznymi drobnicowcami lub semikontenerowcami i nie rokowało to przynoszenia satysfakcjonujących zysków. Ponieważ pojedynczy armator mógł dźwignąć co najwyżej kufel piwa a nie poważny wydatek to skrzyknęli się i wespół zespół kupili/zostawili w eksploatacji siedem nowoczesnych statków zapewniających przynoszenie godziwych zysków.

Liczba pasażerów - to jest tak mało istotny parametr, że ja bym go po prostu wywalił z opisu. Jak czegoś nie wiem a nie jest to ważne, to pomijam to.

Załoga - też trochę grzebałem po źródłach ale tyle znalazłem. Biorąc pod uwagę wielkość i rok budowy (czyt.: stopień automatyzacji statku) możesz dyplomatycznie napisać, że to ok. 20 osób i będzie to prawda albo i tez wywalić ten punkt

Jeszcze sprawa tonażu. Wg książkowej definicji tonaż należy rozumieć jako parametr zgodny z wymaganiami Międzynarodowej Konwencji o Pomierzaniu Statków z 1969r., która weszła w życie 18.06. 1982r. (nasz Admin... itd. Very Happy ), podany w jednostkach niemianowanych jako GT (pojemność brutto) lub NT (pojemność netto). W przypadku jednostek pomierzanych wcześniej tonaż podawany jest w tonach rejestrowych - odpowiednio BRT i NRT będących miarą objętości; 1 tona rejestrowa = 100 stóp sześciennych = 2,83 m3.
Sformułowanie standardowy 20 stopowy kontener klasy TEU jest trochę "nie teges". Po 1. kontener jako taki jest standardowy; inna sprawa, że trochę sie te standardy rozmnożyły przyprawiając o ból głowy projektantów kontenerowców. Po 2. określenie TEU (twenty-feet equivalent unit) po przełożeniu z angielskiego na polski a potem na nasze oznacza po prostu kontener 20 stopowy (20 × 8 × 8,5 stopy, czyli 6,10 × 2,44 × 2,59 metra lub mniej więcej 39 m3) i jest ujednoliconym ( ujednoliconym Smile, obok FEU - kont. 40 stopowy czyli 2x dłuższy ) oznaczeniem wielkości przewożonego ładunku.

Teraz uwagi co do opisu. Oprócz tych które podałem wyżej - dla większej czytelności będę je edytował "na grubo", a co z nimi zrobisz to już Twój biznes Laughing

Port rejestracji: - ja napisałbym Port macierzysty- lepiej brzmi w polskich opisach (Heimathafen )

Stocznia: Hyundai Heavy Industries w Ulsan (budowa nr 255), Korea Północna - toś już zasadził z grubej rury Wink , casus belli jak nic, ma być: Korea Południowa albo Republika Korei

Wycofane z eksploatacji: 23. lutego 2009 - do poprawy literówki: Wycofanie z eksploatacji: 23 lutego 2009

Utracony: złomowany . Tu jest trochę problem jak to sensownie sformułować. Anglicy piszą w takich opisach "fate" czyli los, mnie bardziej podchodzi stosowane w naszych opisach słowo "stan" czyli angielski "status" który po polsku tez nieźle brzmi, jako, że wycofanie z eksploatacji nie musi oznaczać automatycznie złomowania. Statek może być używany jako pływający magazyn, wesołe miasteczko, zatopiony jako sztuczna rafa, rozstrzelany rakietami na ćwiczeniach MarWoju, itp, itd. Utracony to jest zatonięcie, rozbicie na rafie, spalony, itd..
Moja propozycja:
Stan: złomowany

Pojemność: 2145 TEU
Wyporność: 32150 ton DWT: 37042 - tutaj największy miszung do uporządkowania. Przede wszystkim w opisach statków, czyli nie-okrętów wojennych Laughing (frachtowców, rybackich, jachtów, pontonów, itd., itp,) zapomnij o pojęciu wyporności. Owszem jest to parametr który fizycznie istnieje (na ciało zanurzone w cieczy...itd.), jest określany w obliczeniach teoretycznych ale w opisach statków NIE WYSTĘPUJE Exclamation .
Pojemność: 32150 GT
Nośność: 37042 DWT
Ładowność
lub lepiej Zdolność przewozowa: 2154 TEU

Napęd: 1 silnik wysokoprężny (diesel) MAN-B&W/Hyundai 5 cylindrów (5L90GBE) o mocy 19.390 HP - oznaczenie HP jest to brytyjski Horse Power prawie równy koniowi mechanicznemu, ale prawie robi różnicę Very Happy . W układzie miar SI obowiązująca jednostką mocy jest Wat (W) ale określanie mocy w koniach mechanicznych (KM) nadal trzyma się mocno. W porządnym polskim opisie powinno to wyglądać tak:
Napęd: 1 silnik wysokoprężny (diesel) MAN-B&W/Hyundai 5 cylindrów (5L90GBE) o mocy 14460kW (19660 KM)

No i ilość "kuminów" możesz sobie darować

A teraz zrób z tym co chcesz Zabanowany .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tender dnia Śro 6:44, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Śro 18:38, 16 Lip 2014    Temat postu:

Witam!
Krzyśku, dzięki za pomoc i uwagi. Piwo
Opis już poprawiony.
Z Koreą Północną to dowaliłem jak łysy czuprynką o kant kuli, hehe Very Happy
Zapewne pod wpływem rewelacyjnych osiągnięć drużyny KRLD na Mistrzostwach Świata w Brazylii:
https://www.youtube.com/watch?v=ZJoRZOK18Fg
i zdobycia przez nią tytułu Mistrza Świata:
https://www.youtube.com/watch?v=Dx9LnlFuYOk
Very Happy

Cytat:
(nasz Admin miał wtedy 13 lat )

I zapowiadał się na porządnego człowieka, a co z niego wyrosło... admin. Dajcie spokój, szkoda gadać. Wink

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Śro 18:51, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blacman
Hobbysta



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:10, 16 Lip 2014    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2232
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Czw 6:09, 17 Lip 2014    Temat postu:

Krzychu74 napisał:
Krzyśku(...) Piwo

Mam zbierać punkty jak na PAYBACK albo inną karte klubową ?

Krzychu74 napisał:
Opis już poprawiony.

Płyń po półkach i regałach mikromodelarzy na chwałę polskiego projektanta i sklejacza testowego (w tle cicha muzyka z filmu "Ojciec chrzestny") Very Happy

-------------------------------------------------------------- THE END-----------------------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Czw 21:35, 16 Paź 2014    Temat postu:

Witam!
To było najdłuższe malowanie okładki od kiedy zacząłem projektować modele. Miała być gotowa w 3-4 dni, a zrobiło się... trzy miesiące... Embarassed
Malowanie klasyczne przy użyciu farb i pędzli szło mi jak krew z nosa i naprawdę już myślałem, że jej nie zrobię tylko dam jakieś zdjęcie Andesa z netu.
W końcu postanowiłem spróbować namalować ją komputerowo w darmowym programie [link widoczny dla zalogowanych] i na szczęście się udało.
Wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyznam, że jestem z niej nawet zadowolony i bardzo zaskoczony, że udało mi się ją zrobić w programie, z którym wcześniej ie miałem do czynienia. Owszem popełniłem kilka błędów, ale kto nic nie robi ten się nie myli, prawda? Wink Wnioski z jej malowania wyciągam podczas robienia kolejnej okładki do kolejnego modelu. Tym razem będzie to samolot:
[link widoczny dla zalogowanych]
No i ostateczny wygląd okładki już gotowej do druku:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Czw 21:37, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jjb89
Przyjaciel Forum



Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 12:25, 18 Paź 2014    Temat postu:

Bardzo ładna okładka, malowałeś na tablecie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jjb89 dnia Sob 12:25, 18 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon 18:01, 16 Mar 2015    Temat postu:

Witam!
Jacek: malowałem myszką na kompie. Tabletu jeszcze się nie dorobiłem. Może kiedyś.

Ok, Panie i Panowie, czas już najwyższy skończyć ten wątek.
Andes jest już dostępny.
Dla tych co chcą go mieć za walutę dewizową lub bony towarowe Pewexu jest [link widoczny dla zalogowanych]
Dla tych co mają tylko Bilety NBP jest [link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo są do pobrania dwa darmowe arkusze z kontenerami z logo kilku forów (nasze jest jak najbardziej) i stron. Można je pobrać [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych].

Dziękuję Heniowi za przetestowanie projektu oraz wszystkim, którzy obserwowali ten wątek, a szczególnie tym, którzy w nim się udzielali: AndrzejK, blacman, jjb89, Jozek, MacGregor, retopa, spit5, Taisho, talex0, tender, Toff, walbe, yogi.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
walbe
Hobbysta



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 638
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chodzież

PostWysłany: Śro 13:35, 18 Mar 2015    Temat postu:

Okładka się podoba, ładne żywe kolory, chwilowo jako tapeta w moim lapku. Razz Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74
Admin.



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2883
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Nie 1:36, 22 Mar 2015    Temat postu:

Witam!
walbe: o kurcze, na tapecie wylądował? Dzięki. Smile Jakbym wiedział, że będzie tak na widoku to bym się bardziej postarał z namalowaniem. Na usprawiedliwienie mam tylko to, ze to był mój pierwszy rysunek zrobiony w Gimpie.

Jeszcze taka mała aktualizacja w temacie Andesa:
https://www.youtube.com/watch?v=VfsWtiGuW6A

Smile

Best regards.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Nie 1:36, 22 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Statki - Boats Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin