 |
Forum Mikromodelarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 22:05, 13 Cze 2019 Temat postu: [R/G] Sterowiec L-59, 1/400 (JSC 56) |
|
|
W ramach rekompensat po zaborcach, do stoczni naszej trafił jeden z największych sterowców kajzerowskiej marynarki wojennej L-59. Przy okazji dołączone do niego zastało kilka "dużych traktorów"
[link widoczny dla zalogowanych]
Palące potrzeby gospodarki morskiej każą skupić się chwilowo na budowie aerostatu, który będzie wykorzystany pokojowo w celu wyszukiwania ławic ryb i naprowadzania na nie naszego kutra.
Realizację zaczęto od środkowej części kadłuba.
[link widoczny dla zalogowanych]
Obawiając się o sztywność wręg, a nie chcąc ich zbyt pogrubiać, wdrożono projekt "usztywnienia od środka" poprzez wklejenie pierścienia.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wszystko wskazuje na słuszność zastosowanej metody. Idąc za ciosem powstała znaczna część sekcji dziobowej. Nie obyło się bez braterskiego wymalowania flag i oznaczenia sterowca. Dla lepszego dopasowania i póżniejszego uformowania, sklejki pocięto na mniejsze odcinki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wkrótce dalsze sprawozdania z budowy. I może być różnie, według zdobytych informacji dziób i rufa mogą kryć "małe niespodzianki". Zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziadek Tadek dnia Nie 9:37, 30 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Sob 7:49, 15 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
służby na stanowisku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spit5
Entuzjasta
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 1437
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Sob 12:50, 15 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Jawohl.
Kaiser ist nicht zadowolony. Dzieło niemieckich inżynierów i robotników w służbie rybołówstwa. 🤬
Czekam na ciąg dalszy. Z niecierpliwością czekam.🍺
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Sob 13:19, 15 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
spit5 napisał: |
(...) Z niecierpliwością czekam.🍺 |
Ja też ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:55, 15 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
No i wyśledzili, pomyślał Stirlitz. Ciekawe co mnie zdradziło, walonki, czapka uszatka czy ciągnący się za mną spadochron?
Faktycznie "mina" była. W dziobie (czubku) sterowca. Wyciąłem, jak w książkach piszą, po zewnętrznej stronie obrysu, wyprofilowałem, przymierzyłem i nie pasowało. Rozprostowałem, zacząłem odcinać czarne linie (na lekko już pofalowanym kartonie), szło średnio. Wreszcie po trzeciej przymiarce nadzór techniczny przymknął oko i puścił do dalszego montażu. W końcu "z tego się nie strzela, to dla cywili".
Na chwilę obecną wygląda to tak i lepiej nie będzie.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Po rozwiązaniu dziobowych problemów w to upalne popołudnie stoczniowcy przechodzą na rufę. "Rufowe opowieści" w kolejnym raporcie ze stoczni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Sob 21:01, 15 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 8:07, 19 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Upały jakby lekko zelżały, co przełożyło się na efekty pracy na pochylni. Rufowa część została bardzo sumiennie ponagniatana "tępym narzędziem" a następnie delikatnie kształtowana. Na szczęście żadne niespodzianki nie wyskoczyły.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Najwięcej nerwów zjadło naszej załodze przekładanie drutów wzmacniających stery.
W następnej kolejności była budowa sterów. Obyło się bez problemów. Stoczniowcy poprzestali na wycięciu szczelin, chociaż Wydawnictwo sugeruje możliwość wykonania sterów jako oddzielnych elementów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Montaż sterów nie przedstawiał problemów, chociaż nie obyło się bez lekkiego dopasowania nożyczkami powierzchni sterowej do powierzchni kadłuba. Być może był to błąd załogi niesionej falą huraoptymizmu.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Niewiele brakowało a nie byłoby ciągu dalszego budowy. Tu muszę wspomnieć o pewnych nieścisłościach w sprawozdaniach. Jedne mówią o małej wyrazistości rysunku montażowego, inne o złym odczytaniu go przez naszych techników. To ostatnie mija się oczywiście z prawdą, nasze kadry są wykształcone, znają tabliczkę mnożenia do 25 i potrafią podpisać się literami. Sprawę obecnie badają towarzysze z Urzędu. Sporny rysunek przedstawia druty mocujące gondolę nawigacyjną (7e), tylną gondolę silnikową (4e) i gondole boczne (5e). Problemem stała się przerywana linia. W stoczni mylnie zinterpretowana jako dachy gondoli, w rzeczywistości będąca poszyciem sterowca.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać na rysunku różnica szerokości we wspomnianych miejscach jest dość duża i mogła by skutkować rozerwaniem kabiny nawigacyjnej. Na szczęście "spadek po zaborcach" w postaci werkmajstra Hermana G (rubego) w porę zauważył nieścisłości i zaalarmował Kierownictwo. Produkcja została uratowana.
Wspomniany werkmajster (powołując się na swoje wojenne doświadczenia i kilka zdjęć "z wojska") zasugerował zaopatrzenie wszystkich gondoli w poręcze, rury wydechowe i chłodnice silników. Prototypowa gondola wygląda następująco (jeszcze bez zamontowanej chłodnicy i z jedną rurą wydechową). Dobrze widać prawidłowo ukształtowane i zamontowane jej zawieszenie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Opierając się na tym prototypie skierowano załogę do prac przy gondolach, o czy zapewne w następnej relacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Śro 19:16, 19 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Dziadek Tadek napisał: |
Upały jakby lekko zelżały(...) |
Dziadek Tadek napisał: |
nasze kadry są wykształcone, znają tabliczkę mnożenia do 25 i potrafią podpisać się literami. |
Dziadek Tadek napisał: |
(...)Na szczęście "spadek po zaborcach" w postaci werkmajstra Hermana G (rubego) |
[link widoczny dla zalogowanych] w zakładowej stołówce
Dziadek Tadek napisał: |
w porę zauważył nieścisłości i zaalarmował Kierownictwo. (...)Wspomniany werkmajster (powołując się na swoje wojenne doświadczenia i kilka zdjęć "z wojska") |
[link widoczny dla zalogowanych] na deptaku w Ciechocinku
Dziadek Tadek napisał: |
zasugerował zaopatrzenie wszystkich gondoli w poręcze, rury wydechowe i chłodnice silników. |
Dziadek Tadek napisał: |
Opierając się na tym prototypie skierowano załogę do prac przy gondolach, o czy zapewne w następnej relacji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spit5
Entuzjasta
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 1437
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Śro 21:13, 19 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Hermann? Ten stary morfinista?
Służby uważnie patrzą, albowiem kontrola najwyższą formą zaufania jest.
Czym siła najemna scala elementy?
Czy to aby nie Mintokur, onegdaj znaleziony przez Gustlika w germańskiej szopie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spit5 dnia Śro 21:16, 19 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 10:44, 20 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Tender, spit5, onci to osobiście, Gruby znaczy się.
A "na zakładzie" używamy kleju szewskiego (wzdłużne szwy sterowca, zakładki poszycia i łączenie dziobowych elementów w całość), BCG a właściwie jego odpowiednik z UHU (kształtowanie/sklejenie dziobu sterowca, sklejenie i przyklejenie sterów do poszycia, sklejanie gondoli), SG "Kropelka" żel (łączenie elementów metalowych z kartonem).
Pozostaje otwarta kwestia ostatecznego połączenia dużych już kawałków sterowca. Szewski niczego nie powygina, ale nie daje możliwości korekt. BCG schnie dłużej, drobne korekty są możliwe, ale może coś powyginać i "banan" gotowy. Ale to "za chwilę", na razie gondole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 11:05, 20 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Drobne sprostowanie: nie "klej szewski" a "klej do butów".
W załączeniu zdjęcie z konferencji Wielkiej Trójki
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tender
Specjalista
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław, już nie Hamburg
|
Wysłany: Czw 15:57, 20 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Dziadek Tadek napisał: |
onci to osobiście, Gruby znaczy się. |
Proszę jakie sprytne chłopaki. Przeniknęli do środka zakładu i nie muszą już podglądać przez płot a nawet "na zmywaku "stołówki zakładowej mogą uszczknąć co większe kęski.
Dziadek Tadek napisał: |
W załączeniu zdjęcie z konferencji Wielkiej Trójki Smile (...) |
Jednak służby spita5 są lepsze, nie trzeba nic podglądać, sami wyśpiewują (nie ma ludzi niewinnych, są tylko niedokładnie przesłuchani )
Dziadek Tadek napisał: |
(...) BCG schnie dłużej, drobne korekty są możliwe, ale może coś powyginać i "banan" gotowy. |
Nie bardzo rozumiem panie Sułku jedyny, prawda? . Jak ruła klejona do ruły może zrobić banana ?. Jeśli dwa segmenty będą prawidłowo wyosiowane przy klejeniu (jak to zrobić to już inna bajka) to spoina która biegnie naobkoło i prostopadle do osi która ma być w założeniu prosta jak lot szczały , nie ma prawa zrobić banana.
Pamięć moja ulotną jest (pięknie, prawda?) ale jak żem terminował w HH (szybko przechodzę na inne języki, prawda? ) i żem też tam lepił co nieco o czym mogą zaświadczyć moje relacje ( o ile fotobukiet nie skasował fotek bo się odgrażają "płacić albo kasujemy konto", nieaktywne już zresztą ) to w ichniejszych papierniach kupowałem kleje UHU różne, w różnych opakowaniach i mających różne własności. Co było dobre do czego, to teraz już nie zeznam ale zerknij wujkowi Guglowi bo tam trochę tego jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:34, 23 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Z jednej strony racja, nie łatwo z rury zrobić banana i chyba się trochę zagalopowałem. Ale patrząc na doświadczenie i zapał moich stoczniowców to chyba jeszcze nie raz świat zadziwią ...
Wracajmy jednak na halę montażową. Dwie gondole boczne i rufowa już połączone z poszyciem. Dla lepszej komunikacji nasi przodownicy pracy dorzucili po drabince na gondole.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Jak już wszystko było na swoim miejscu (a rufowa drabinka solidnie umocowana) na zakładzie stanął problem śmigieł. Czy tylko zaznaczyć nimi obecność silników, czy też "wprawić je w ruch".
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatecznie zdecydowano się na odpalenie wszystkich czterech produktów zakładów Maybach Motorenbau. Co prawda nie są to niezawodne silniki Trabant Werke, ale cóż, darowanemu sterowcowi...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Po tych próbach na hamowni główne sekcje sterowca zmagazynowano.
[link widoczny dla zalogowanych]
W tym stanie będą oczekiwać na ostateczny montaż, który nastąpi po opracowaniu podstawki.
Pewien zamysł podstawki tymczasowej już powstaje na deskach kreślarskich. Jak rysunki zmienią się w materię bezzwłocznie zawiadomię tych co "zza płota", i tych przed monitorami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
spit5
Entuzjasta
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 1437
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pon 22:33, 24 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za informację o stosowanych lepidłach(służby to mają lajtowe życie, całe info na talerzu ) Właśnie kończy mi się butaprenowaty Pattex i chciałem kupić niegdysiejsze marzenie młodocianych ćpunów czyli butapren, a tu przypomniałeś o kleju do butów. Ma on wg mnie ważną zaletę, albowiem jest przezroczysty.
Aha, patrzymy z uwagą.
PS. spotkałem w sklepie klej BCG w 100ml butelce za dychę. Dacie wiarę, za dychę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez spit5 dnia Pon 22:38, 24 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dziadek Tadek
Nasz Człowiek
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 19:29, 27 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Pierwsze przymiarki do podstawki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać, utrzymana jest w stylu modernistyczno-industrialnym, cudownego wieku "pary i elektryczności". Czyli prawie pasuje do modelu.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec wersja ostateczna z "łożem" na kadłub L-59.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z góry uprzedzam, że wszelkie podobieństwa do Wieży Eiffla skrzyżowanej z pewnym typem kuchenek survivalowych, jest zupełnie przypadkowe i niezamierzone. Tak wyszło i już.
Dokończenie relacji i końcowa galeria pewnie niebawem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media
|