Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna Forum Mikromodelarzy

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PZL P7A
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Wojskowe - Military
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erkamo
Obserwator



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:16, 16 Sty 2008    Temat postu:

Trudno powiedziec cos absolutnie jednoznacznego, ale...rzeczywiscie to czarne, podluzne cos, na P7 "999" to moze byc to!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzegorz Nowak (W)
Moderator
Moderator



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:50, 16 Sty 2008    Temat postu:

Piotrze- PZL P7 był samolotem MYŚLIWSKIM produkowanym dla wojska - karabinów nie "mógł mieć dołożonych" zatem takich samych jak P 11 - on musiał je mieć

generalnie P7 był pierwszym w lini metalowym samolotem myśliwskim na świecie, później zastępował go następny typ - własnie P 11
uzbrojony był w dwa kadłubowe Vickersy, żadnych km-ów skrzydłowych w P 7 nie było
co innego w P 11- ta była wyposażona w kadłubowe ( każda ) i w skrzydłowe (rzadko)
czyli siła ognia P 7 i P 11 była zazwyczaj taka sama- 2 x sikawka kal. 7.92
dlaczego, mimo możliwości montowania skrzydłowych km-ów w P 11 ich nie było?
ano proste - przy takim silniku jaki był w nich montowany, dodatkowe obciążenie w postaci 2 km + amunicja powodował że P 11 tracił na swoich właściwościach lotnych - był po prostu za ciężki ( stawał się w powietrzu "mułowaty")
była jeszcze jedna różnica - w P 7 montowao km Vickersa, a w P 11 stosowano raczej "szczeniaki" - nawet jeśli w pierwszych wersjach byłu Vicersy to później je wymieniano...
(ale o zakres tej akcji proszę nie pytać - bo nie wiem)
stąd we wspomnieniach wrześniowych pilotów latających na P 7 częto pojawia się info o zacinających się karabinach- bo właśnie takie były stare Vickersy..

a dlaczego P7 używano we Wrześniu - bo 3 eskadry nie miały nowego sprzętu (nowego czyli myślę tu o P 11 )

jeszcze jedno a'propos wnęk na km i ich braku chodzi mi po głowie...
być może z wnękami sto nie P7 tylko P 11a - która zewnętrznie jest do P 7 dość podobna, a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy??
a P7 była bez wnęk, z kadłubowymi km-ami
to zdjęcie powinno rozwiązać sprawę:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzegorz Nowak (W) dnia Śro 22:51, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Czw 0:02, 17 Sty 2008    Temat postu:

Ten na pierwszym zdjęciu - ma wyloty od silnika takie jak P7a, ma za głową pilota krótkie ścięcie kadłuba,ma skrzydła przy kabinie pilota - wszystko jak P7-demka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
talex0
Entuzjasta



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 1079
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw 8:26, 17 Sty 2008    Temat postu:

Witajcie Very Happy
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale stwierdzeniu, że:
Cytat:
a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy??

Przeczy to zdjęcie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyraźnie widać oznaczenie typu na usterzeniu pionowym, chyba, że to wynik (niemieckiego? polskiego?) retuszu - ale po co?

Pozdrawiam.
Tomek Cool

________________________________________
Na warsztacie: Re2001, Re-2002, Nardi Fn-305


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Czw 11:08, 17 Sty 2008    Temat postu:

Takie dziwne to 999.
Ato co?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR dnia Czw 11:29, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2234
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Czw 11:59, 17 Sty 2008    Temat postu:

Ani chybi, ino "sprywatyzowana" Smile przez owczesnych sojusznikow Rumunow "jedenastka".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Czw 20:55, 17 Sty 2008    Temat postu:

I znowu moje watpliwości - skrzydła za blisko kabiny i owiewka montowana na nich, krótkie scięcie za głowa pilota tak jak P7, ale czy to cień, czy jakieś wybrzuszenie pod kabiną?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
erkamo
Obserwator



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:00, 17 Sty 2008    Temat postu:

Podaje za A. Glassem:
11 samolotow P-7a z Deblina, ewakuowano do Rumunii. Conajmniej 1 samolot wyremontowali Niemcy.

Tak wiec, na fotce moze byc P-7. Ksztalt krawedzi kabiny i brak okienka , w przedniej jej czesci, tez za tym przemawia. I ten charakterystyczny, dla P-7, otwor w skrzydle, tuz przed kabina, ulatwiajacy wysiadanie. Dziwi mnie tylko, ze z tej perspektywy, nie widac na zdjeciu pierwszego zastrzalu skrzydla?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez erkamo dnia Czw 22:19, 17 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Czw 23:34, 17 Sty 2008    Temat postu:

fotki 999
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie widzę na tych napisu P7a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PIOTR dnia Pią 21:15, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzegorz Nowak (W)
Moderator
Moderator



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:48, 18 Sty 2008    Temat postu:

talex0 napisał:
Witajcie Very Happy
Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale stwierdzeniu, że:
Cytat:
a zważywszy że za bardzo tych P 7 z wnękami nie widać to może po prostu błędne podpisy??

Przeczy to zdjęcie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyraźnie widać oznaczenie typu na usterzeniu pionowym, chyba, że to wynik (niemieckiego? polskiego?) retuszu - ale po co?
(....)


to była tylko moja nieśmiała sugestia Very Happy
pozdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
talex0
Entuzjasta



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 1079
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Pią 14:39, 18 Sty 2008    Temat postu:

Grzegorz, jak widzisz troszkę powyżej twojego postu, moja, również nieśmiała, wypowiedź natychmiast została zripostowana. Crying or Very sad
Swoją drogą to "999" też jest jakieś dziwne. Exclamation Question Nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek spotkał się z trzycyfrowym numerem bocznym na naszych wrześniowych samolotach, ale jak wspominałem w poprzednim poście, nie jestem znawcą tematu.

Pozdrawiam
Tomek Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2234
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Pią 16:30, 18 Sty 2008    Temat postu:

Witojcie,
trzycyfrowe numery zdarzaly sie na samolotach szkolnych - ten ma litere podskrzydlowa "U", czyli nalezal do szkoly lotniczej w Ulezu (prosze to sobie przetlumaczyc na polskie literki, bo moja obecna klawiatura takich nie zna Crying or Very sad ). Na innym ujeciu tego samego samolotu mozna sie dopatrzyc, ze mial numer podskrzydlowy na prawym placie chyba 39.
Jeszcze uwaga do zdjecia rumunskiej pzl-ki: a moze to P-11a? Jestem teraz daleko od mojej biblioteki i nie moge tego sprawdzic, ale jest bardzo prawdopodobne, ze P-11a tez wyladowaly w Rumunii.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tender dnia Pią 16:42, 18 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Toff
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1588
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 16:43, 18 Sty 2008    Temat postu:

Cytat:
prosze to sobie przetlumaczyc na polskie literki


Ułężu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tender
Specjalista



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 2234
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław, już nie Hamburg

PostWysłany: Pią 17:10, 18 Sty 2008    Temat postu:

Danke schön, Toff Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PIOTR
Przyjaciel Forum



Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Pią 21:21, 18 Sty 2008    Temat postu:

A w moim podsycha kadłub.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mikromodelarzy Strona Główna -> Wojskowe - Military Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin